GOOD NIGHT

Ibland när jag tänker så det knakar tänker jag på . . .

. . . rymden. Hur kan den vara så stor? Var kom den från? Hur kan den aldrig ta slut? Vad finns där ute?

. . . Gud. Om Gud kom först, hur kom han till? Han måste ju kommit någonstans ifrån, men inget fanns ju före honom? ASSÅ VART KOMMER ALLT IFRÅN?

. . . dinosaurier. Dom ska ju funnits typ 6 millioner år innan människor, men i bibeln så kom människor till under någon av de sju dagarna som Gud skapade jorden. Men om vi har bevis på att dinosaurier fanns, hur går det ihop med bibeln?

. . . framtiden. Jag vet hur jag vill att allt ska bli, och tro mej jag kämpar för det. Men hur kommer det egentligen bli? Vad kommer hända med mej?

. . . döden. Vad händer egentligen därefter? Vart kommer man? Himmelen? Vart ligger detta ställe? Och kommer mina kompisar och familj åka dit också?

. . . åker hundar och katter till himmelen också? För om dom inte gör det är jag inte med!

Deep thoughts såhär på kvällen, men jag kännde för att släppa ut mina tankar. Har ni några spekulationer? Möjliga svar eller åsikter om frågorna?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Herregud Emelie, vi tänker typ identiskt. Jag tänker konstant på ettan, tvåan, fyran och femman. Särskilt ettan. Det är så... oförklarligt? Gah jag hatar det!



Kram

2010-01-26 @ 20:37:04
URL: http://hejhumor.blogg.se/
Postat av: Frida

jag håller med dig..jobbiga saker att tänka på..

men religion och vetenskap funkar ju inte ihop, antigen tror man på vetenskap (vilket jag gör)eller på gud t.ex.

och jag tror att när man dör så är man verkligen död.man lever inte..precis som innan man föddes.

2010-01-27 @ 12:08:08
URL: http://tickingclock.blogg.se/
Postat av: Pinky

jag kan skicka en video som berättar allt om rymden som vi vet, precis allt ! den videon är läskigt coolt ! men jag tänker också på det, förutom ettan, då jag e liksom ganska säker på hur det är, men you never know ;)

2010-01-27 @ 19:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0