ETT LÅNGT INLÄGG, FÖRLÅT

Vi var precis på svenska ambasaden här i Förenta Arab Emiraten. Den ligger typ 2 timmar bort så jag fick åka från skolan tidigt. Jag var där och förnyade mitt pass så jag kan flyga (: Hoppas att jag inte ser ut som en total mupp, men att se lite retard ut ingår ju nästan i pass foton (;

Nu kommer det töntiga med det hela, så fort jag klev in i kontoret där som tar bilderna till passet kände jag för att gråta. Väggarna var klädda mej svensk konst, all text var på svenska och människorna pratade ju svenska; det kändes som jag äntligen kommit hem, men jag visste att så fort jag klev ur kontoret skulle jag komma tillbaka till Dubai. Don't get me wrong, även fast jag skrivit att Dubai är hemskt är det bara för att jag jämför det med något jag älskar så mycket. Många skulle säkert digga Dubai, men när jag tänker tillbaka till kylan, lukten av granar, dom ljusa kvällarna på sommaren och framför allt mina vänner så känns Dubai som den sista platsen på jorden jag skulle vela bo. Visst, jag har vänner här som jag aldrig skulle träffat om jag inte flyttat hit, och jag älskar dom så otroligt mycket - men jag passar inte in här. Jag ångrar absolut inte att ha flyttat hit, men efter två år inser jag att jag inte riktigt går ihop med de flesta av dessa människor, jag är inte som dom.
Jag vill inte vara här längre. Jag vill inte bli instängd i detta land som något sorts djur i en bur. Allt jag vill, är att få komma hem. Tillbaka till kylan, regnet och allt det där som ni svenskar klagar på hela tiden. I just want to go home.

Jag vill verkligen skriva av mej alla mina känslor, men jag har försökt klämma in några i detta ganska långa inlägg. Förlåt, jag vet att många av er inte orkar läsa långa inlägg eller lyssna på mina gnäll, men jag måste berätta hur jag känner i bloggen . . . ingen annan verkar lyssna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0