I HATE DUBAI

I want out - jag vill hem. Jag vill hem till Sverige. Bort. Bort från Dubai.
Istället för att skriva ett inlägg om allt som hänt denna helg tänker jag inrikta mej på den stora händelsen som fått mej att inse vilket CP-land Dubai är.
Idag pimpade jag, Carmen och Catherine våran matvagn som vi hittade på gatan. Vi ville visa den för världen, så vi åkte med den till BK - men vägen dit var mkt sandig och det var trögt att putta vagnen dit så på vägen tillbaka tog vi en annan väg som hade mindre bilar på den. Så vi började röra oss bort från alla trafik då en silvrig bil som spelade hög musik pkte förbi oss. Vi tänkte inte på det mycket förrän dom vände om och kom mot oss med bilen. Vi blev lite smått mistänksamma och började gå snabbare medans dom körde mot motsatta hållet. Helt plötsligt kom dom mot oss och saktade ner. Carmen hoppade ur vagnen och vi kubbade allt vad vi hade ut i sanden och bakom oss hörde vi hur dom kom ur bilen och skrek efter oss och visslade så där flörtigt. Vi sprang in till ett ganska mörkt område och gömmde oss bakom en bil. Vi visste inte vad vi skulle göra, tänk om dom kom efter oss? Skulle vi försöka ta oss hem på bar fot? Skulle vi knacka på hos någon? Lyckligtvis stog vi precis utanför en grind där en tjej kom ut och frågade vad vi gjorde bakom bilen. Vi förklarade och fick låna hennes mobil för att ringa min pappa och han kom och hämtade oss 3 minuter efter jag ringde.
Inget hände, men tänk allt som KUNDE ha hänt? Om något gått snett? Det var mörkt, jag sprang barfota, någon kunde ha trampat på glas eller männen i bilen kunde ha kommit i fatt med oss.
Jag har aldrig varit så rädd och även fast DETTA aldrig hänt har jag blivit stalkad flera gånger i köpcentrum. Det har aldrig hänt i hela mitt liv förrän jag flyttade till Dubai. Därför vill jag hem - NU.
SJÄLVKLART får jag inte glömma, även fasst detta inte varit en väldigt lyckad kväll, att det är TESSILUH'S födelsedag (: GRATTIS PÅ FJORTISDAGEN. <3
ISHK, EMELIE . TODAY WAS A BAD DAY .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0