YRKE?

Jag har funderat lite på detta med att tjäna pengar på att blogga. Ska bloggande verkligen ses som ett jobb? Man ser hur storbloggarna skryter om att de "tjänar flera tiotusentals kronor mer i månaden än din mamma som jobbar på donken". Men när man tänker på det tycker jag att dom som jobbar på donken är mer värdiga pengarna, dom gör iaf mer jobb än bloggarna som shoppar; festar; skriver om sin bakfylla och sedan tjänar tiotusen på bara det - att bli fulla och skriva om hur hemskt det är. Men eftersom alla kanske inte håller med mej bara sådär tänkte jag jämföra yrkena så ni får se själva hur idiotiskt det hela är (:

MCDONALDS VS. BLOGGARE

Ni kan väl tänka er att de flesta som jobbar på donken är, ja, väldigt normala människor. Att jobba på donken när man är 20 är inte direkt skam? Det är normalt. Så dessa människor går upp tidigt på morgonen, tar sej till jobbet och börjar JOBBA. Dom är alltså produktiva, dom gör saker. They work their asses off (kom inte på ett bra sätt att utrycka det på svenska). Och den lilla lönen dom får går säkert till att betala boende, mat, och om de har pengar kvar säkert att unna sej lite lyx. Sen gör de dethär varje dag, samma sak varenda dag, och det är jobbigt men de gör det för att få pengarna som de BEHÖVER.

Bloggare, ja det är nog det minst produktiva yrket om jag får säga det själv. Dom får som sagt 50,000 kronor om månaden för att shoppa, festa och göra smygreklam på sina bloggar. Gör dom något jobb? Nej, dom är alltså icke produktiva. Dom går upp när dom vill, gör hur dom vill, bloggar när dom vill. Värför? För pengarna! Pengarna som de slösar på nya skor och väskor, vad ska dom annars slösa det på? Dom bor ju kvar hos föräldrarna och "pappa betalar". Så dom "jobbar" för pengar de INTE behöver. Och dom skriver om hur svåååårt det är att blogga.

Jag har inget emot folk som tjänar pengar på sin blogg, men att kalla det ett jobb, näe.
Detta gäller då inte alla bloggare, men jag har några speciella bloggare in the back of my head  *host* *Kissie & Dessie* *host*.
Vad tycker ni själva? Är bloggande verkligen ett yrke?

ISHKPAT EMSELI! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0