THE LION KING

Lejon Kunge är en film som funnits i mitt hjärta sedan tidiga dagar, min första favoritfilm och det är den fortfarande. Jag kan de flesta låtarna i ettan och på sena kvällar eller sjuka dagar brukar jag stoppa in skivan i DVD:d och sjunga med låtarna. Simba var nog min idol när jag var fem och varje gång vi skulle kolla på film skrek jag "SIMBA!". Jag skrattade igenom Simbas tid med Timon och Pumba och grät med honom då Mufasa dog. Allt jag såg i affärerna med Lejon Kungen tema var jag tvungen att ha! Ja, ni kan nog gissa att jag var och ÄR en riktig sucker för Lejon Kungen? Och tvåan var minst lika uppskattad som ettan, Kovu och Vitani (de "onda" lejonen) blev stora favoriter och jag sjöng även med de flesta låtarna. Nu har jag glömmt många av texterna men en av låtarna som ännu är en favorit är denna ;



If theres so much I must be, can I still just be me the way I am?

Yea. Lion King in my heart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0