FJORTISHÄST, TORNADON & TWILIGHT

HÄSTMÄNNISKOR, och andra människor också, ville bara påpeka att Fjordingen ibland kallas fjordis. Låter som fjortis. Jag vet att jag är udda för att jag pekar ut sånnahär saker, men om man har talefel eller kommer från ett annat land kan det bli lite svårt, och då råkar man kalla hästen fjortis. Sorgligt.


Annars så tänkte jag berätta att jag just varit och ridit. OJSAN VAD ROLIGT. Vi fick rida i STOORA arenan och hoppa, best of all, vi fick hitta på en egen hoppbana och visa upp för läraren. Hon tyckte min var väldigt bra men jag hade lite för vassa kurvor om man säger så. Jag fick rida Cola som övrigt var en lazyass i början men jag fick igång henne lite mot slutet. Men jag dog typ. Det var as varmt och by the by, det var tydligen en tornado på mitt ridställe och det haglade. Jag snackar inte om liten tornade utan det var bilar som drog upp i luften och slängdes ner i marken! Och det var hästar som sprang, dom hittade en av hästarna ute i Al Ain som ligger JÄTTE långt bort. Sen hitta dom en häst med en metall skiva i sig eller något. Tre eller fyra hästar dog och några människor slängdes av sina hästar och en kille blev typ allvarlig skadad. Sen revs stalltaket och dom fick ersätta vakternas lilla "suga" för den blåsts ner! HEMSKT. Som "tur" var dog ingen häst som jag kännde, men stackarna som ägde hästarna.

(Nu kommer Twilight babbel!)
Vi pratar om roligare grejor nu. Idag är det onsdag, immorgon torsdag, vilket betyder sista dagen på veckan (i dubai). Ska kanske sova över hos Carmen som fått Twilight på DVD nu och vi ska glatt s på den. Amagash. Jag venne vad som hänt. Jag tyckte filmen var as konstig nyss och ju mer jag tänker på filmen gillar jag den mer. YAY! Och i November kommer New Moon! Jösses vad dom filmar fort. 1 år emellan! Dumma Harry Potter tar 200 år på sej. Jag kanske blir helt Twilight Fantast eftersom jag hela tiden blir besviken på hela Harry grejen. Dom tar liksom sin tid. Iallafall. Läste till Kapitel 13 igår. MOHAHA. Linnea kallar mej Twilight nörd, kanske lite, men Carmen är på Breaking Dawn (sista boken) och hon har läst alla andra böcker under påsklovet då hon varit i USA, så hon har bara läst på kvällen inte suttit hemma hela dagen och studerat orden. Gash, nu ska jag sluta prata om konstiga Vampyr filmer.
 
"Before you, my life was like a moonless night. Very dark, but there were stars-points of light and reason... And then you shot across my sky like a meteor."


ISHKPAT EMELIE!


Kommentarer
Postat av: Johanna

TWILIGHT ÄGER!!!!!!!!!!!!!!!

fats det gör harry potter oxå :P (a)

2009-04-15 @ 19:14:07
URL: http://filurigare.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har redan läst ut alla böcker för typ en månad sen, haha. Är man beroende så är man. Twilight <3

2009-04-15 @ 20:21:52
URL: http://hejhumor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0