FOBIER OCH TVÅNGSBETEENDE

Idag frågade någon mej följande fråga ; Har du några fobier eller tvångsbeteende?
Tänkte svara denna fråga här på bloggishen.

Ja, jag har bägge två. Fobierna, ja dom är väl dom vanliga grejerna som att varamörkrädd eller 'rädd för spöken', vilket vissa kan tycka är lite löjligt. Men jag har en riktig fobi ; fiskar. Dom är bara så läskiga. Stora som små, alla är dom läskiga. Jag kan se en liten fisk i havet som är storleken av en guppifisk och bli rädd. Så löjlig är jag! Jag har inte alltid varit rädd för varelserna, utan det var när jag såg en film på youtube där ett stort vattenodjur svalde en hel båt (såklart inte riktig) och även fast jag vet att den var på låtsas så visste jag att det faktiskt finns odjur, kanske inte så stora men odjur i havet. Så blev jag rädd för hajar mest, men det gick över till min fisk fobi då allt som andas under vatten är läskigt för mej. Jag kan bada i havet, men då måste jag vara med någon i vattnet och inte mer än 3 meter från båten, annars är det allt för läskigt! Jag hatar verkligen fiskar. Dom är så läskiga och deras ögon är så äckliga. Och när dom rör en så USCH då är det väldigt läbbans. Jag vet inte om jag någonsin kommer sluta vara rädd för dom...
Sen är jag också aningen skraj för rymden. Visst, lite udda men ändå är det läskigt. Jag gillar inte tanken att det inte har något stopp. Att det bara fortsätter och fortsätter... Sen att man inte vet som finns där, nej usch. Jag är lite rädd för okunskap. Inte att jag inte vet något men att INGEN vet något, som t. ex när jorden går under eller vad som händer efter döden.

Sen det här med tvångsbeteende. Ibland, om jag börjar stampa med foten kan jag inte sluta. Eller att den börjar stampa av sej själv. Haha, kanske inte lika hemskt som att slå huvudet i väggen 28 gånger före man ska sova men det räknas väl som tvångsbeteende?


Kommentarer
Postat av: tess

sv; jag tyckte den cva söt !! xD <3

2009-04-26 @ 17:58:27
URL: http://tessiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0